#ChangingTheFaceOfBeauty

08 maart 2017

Het zegt eigenlijk vooral iets over mezelf en over onze samenleving dat ik bovenstaande foto uit een HEMA-folder opvallend vind. Een van de meisjes heeft duidelijk de kenmerken van het downsyndroom. Dat zie je niet vaak in folders. Het past kennelijk niet in ons beeld van aantrekkelijkheid. Kathryn Driscoll heeft de non-profitorganisatie Changing The Face of Beauty opgericht. Deze vrouw is zelf moeder van een dochter met het syndroom van Down en heeft als doel om meer bedrijven zo ver te krijgen modellen met een handicap te laten stralen in commercials.

Met de hashtag #ChangingTheFaceOfBeauty roept ze op foto’s te twitteren van kinderen die vandaag de dag nog steeds te weinig te zien zijn in reclame-uitingen. Een mooie actie om aan mee te doen, lijkt me. Hopelijk draagt het bij aan de acceptatie van kinderen met downsyndroom. ‘Liefde telt geen chromosomen’ is de leus van een SGP-actie. Chromosomen zeggen ook niets over ‘The Face of Beauty’.  De HEMA-folder zegt iets over onze chromosomale kijk op mensen.

#ChangingTheFaceOfBeauty

NPV-Zorg
altijd dichtbij

Bekijk onze afdelingen

Onze thema's

Bekijk al onze thema's