Als u of jij een persoonlijke, medisch-ethisch gerelateerde vraag hebt, staan de medewerkers van de Advieslijn graag voor u klaar. Onze medewerkers helpen een weg te vinden in de soms complexe vragen en uw eigen visie te verwoorden. Zij reiken daarbij medische, ethische en Bijbelse argumenten aan. Dit helpt om een keuze te maken die bij (jo)u past. Voor dringende vragen zijn we 24 uur per dag, 7 dagen per week (telefonisch) bereikbaar. Voor alle andere vragen geldt, neem contact op via (0318) 54 78 88, e-mail (vul het formulier hieronder in) of chat.
Uw privacy vinden we belangrijk! Medewerkers van de NPV-Advieslijn hebben daarom een geheimhoudingsplicht. Ook maken we voor de chat en het versturen van een e-mail vanaf onze website gebruik van een beveiligde internetverbinding. Voordat u gebruik gaat maken van de chat, wordt u gevraagd een naam in te vullen. U kunt chatten met uw eigen naam of met een fictieve naam. Deze keuze maakt u zelf. Zo kunt u zelf bepalen hoeveel u van uw identiteit wilt vrijgeven. Na afloop van de chat kunt u een afdruk maken van het gesprek. Uit privacyoverwegingen is na afsluiten van de chat het gesprek niet meer terug te halen. Wij bewaren de informatie uit het gesprek een jaar, zodat wij bij een vervolggesprek u snel verder kunnen helpen. Na deze periode blijven alleen geanonimiseerde gegevens bewaard die belangrijk zijn voor onze statistieken. Meer informatie hierover kunt u vinden in onze privacyverklaring.
Wat is de Advieslijn? Waarvoor kan ik er terecht? En waarom is de Advieslijn opgericht?
In december 2022 vierden we het 25-jarig jubileum van de NPV-Advieslijn. In datzelfde jaar vierden we het 40-jarig bestaan van de NPV. Ter gelegenheid daarvan zonden we (onder andere) onderstaand webinar uit, gepresenteerd door Paola Veenendaal. We bespreken het hoe, wat en waarom van de Advieslijn. Ook hoort u in dit gesprek het ervaringsverhaal van een van de gebruikers van de Advieslijn.
Met deze vragen helpen we u graag verder. Kijk ook eens bij onze thema’s met welke vragen u nog meer terechtkunt bij de NPV.
‘Dankbaar om onze vragen gericht te kunnen stellen aan jullie als organisatie. We waarderen dat erg!’
Onze ongeboren dochter bleek Down te hebben. Met de raad van de NPV-Advieslijn konden wij de arts ervan overtuigen dat wij de zwangerschap niet wilden afbreken.
Ik ben snel, professioneel en kundig geholpen. Vriendelijk bedankt!
De NPV is er om u van goede informatie te voorzien. Wilt u ons helpen om daar ook in de toekomst mee door te kunnen gaan?