headerbeeld

NPV-Advieslijn

Deskundig en persoonlijk advies

U kunt bij de NPV-Advieslijn terecht voor deskundig en persoonlijk advies rondom het begin en einde van het leven. Wij zijn u van dienst met veel inhoudelijke informatie en een uitgebreid netwerk.

Mensen nemen met o.a. deze vragen contact op met de NPV-Advieslijn:

Als u tegen bovenstaande vragen aanloopt, vindt u het misschien fijn om te praten met iemand die over meer informatie beschikt en bij wie u een luisterend oor vindt. Dan bent u bij de NPV aan het goede adres. Onze medewerkers helpen u de complexe materie te begrijpen en uw eigen visie te verwoorden. Zij reiken u daarbij medische, ethische en Bijbelse argumenten aan. Hierdoor bent u in staat om keuzes te maken die bij u passen.

Mensen nemen contact op met de NPV-Advieslijn met medisch-ethische vragen over onder meer: zwanger worden of zijn, orgaandonatie, dementie, eenzaamheid, reanimatie en euthanasie. Wilt u weten met welke thema’s u nog meer terecht kunt bij de NPV? Bekijk onze thema’s.

Stel uw vraag aan de NPV!

U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen:

Telefoon

U kunt uw vraag telefonisch aan ons stellen via (0318) 54 78 88. Voor dringende vragen zijn wij zelfs 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Bijvoorbeeld als u een beslissing moet nemen over het stoppen van een behandeling, of als uw arts een abortus voorstelt omdat uw kindje niet levensvatbaar is. U kunt dan dag en nacht contact met ons opnemen.

E-mail

Stel uw vraag via ons contactformulier. Dit is een beveiligd contactformulier.

Chat

Overdag kunt u ook chatten met de NPV-Advieslijn. We chatten niet op vaste tijden, maar zijn online als er een medewerker beschikbaar is. In de pop-up onderaan deze pagina kunt u het zien als wij online zijn.
Lees meer over de chat en uw privacy.

Advies op locatie

U kunt bij ons op kantoor langskomen voor een persoonlijk gesprek. Ook bieden we de mogelijkheid om bij u thuis te komen als dit nodig is. Daarnaast kan het voorkomen dat er een visieverschil is tussen de patiënt en/of zijn naaste en de behandelend arts. U komt er niet uit en telefonisch contact met de NPV is niet voldoende. In die situaties is er de mogelijkheid dat de NPV ondersteuning biedt tijdens het gesprek tussen de patiënt/naaste en zijn arts. Graag helpen we om beide partijen nader tot elkaar te brengen. Neem voor meer informatie hierover contact met ons op via telefoon, e-mail of chat (zie hierboven).

Onze ongeboren dochter bleek Down te hebben. Met de raad van de NPV-Advieslijn konden wij de arts ervan overtuigen dat wij de zwangerschap niet wilden afbreken.

Jantine Smit

Wilt u toestemming geven voor cookies?

De NPV maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken een reactie via social media te plaatsen en om de ingevulde contactformulieren op de juiste wijze te kunnen verwerken. Hieronder kunt u toestemming geven voor het plaatsen van cookies. Wilt u meer weten over uw privacy bij de NPV? Lees dan de privacy- en cookieverklaring of neem contact op via privacy@npvzorg.nl.